keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

Taskuohje..

Kun tein aiemmin takin Hannalle ja siitä jäi hieman kangasta yli ja vahingossa olin leikannut neljä taskua takkiin eli kaksi jäi yli niin ajatus laukusta oli päässäni.
Ja toisaalta heräsi myös ajatus siitä mihin vähäiset pätkät vinonauhoja voisi käyttää..
Tasku on helppo mutta ehdottomasti näyttävämpi kuin pelkkä neliömalli.
Otin muutaman tekokuvankin kun kerrankin muistin..
Eli taskulaukku olkaa hyvä:

Vuori ja päällinen suoralla ensin yhteen.
Poimutuslangat yläreunaan mahdollisimman isolla tikillä.

Vinonauhan ompelen aina ensin nurjalle taitoksen kohdalta.
(En tiedä miten se oikeaoppisesti menee..)

Käännetään vinonauha oikealle puolelle ja ommellaan läheltä reunaa.

Taskun yläreuna samoin.
pitää vain muistaa kääntää taitos päihin.

Ja yläreuna tikkauksella kiinni.

Tidii,
ja siinä on valmis tasku laitettavaksi vaikka laukkuun.

Minä vuoritin myös laukut koska minua häiritsisi sisäpuolella näkyvä ommel.
Niin ja toisaalta ei sattunut olemaan mustia saumurilankoja koneessa..

Tämä laukku meni Hannalle ja tästä se ajatus oikeastaan lähtikin.
Voih, minä olen niin huono tekemään mitään ohjeita mutta ihanaa jos jollekkin oli tästä apua ja inspiraatiota.
Nyt on valmistumassa mekkoja ja yksi takki valmiina ja toinen leikattuna..
Minulta puuttuu vain valokuvaaja..
Noh, koetan keksiä jotain ja muistaa tehdä takista ompeluohjeen.

                                                                              KUULLAAN!!!

4 kommenttia: